Documents

Materials per a tallers

Jo gamifico…

Canvas pensat per al disseny d’experiències d’aprenentatge gamificades. Pensat per a ser imprès a doble cara. D’aquesta manera, a la part del davant tenim els blocs que ens cal omplir i al darrere algunes pistes que ens poden ajudar a omplir-los.

Engrunem jocs

Document pensat per extreure els elements dels jocs a través d’una activitat que parteix dels jocs que coneixen els participants al taller. La prezintació La teoria del púding condueix l’activitat i ajuda a completar aquest document.

Màquina de fer propostes d’experiències gamificades

Document que es pot utilitzar després de l’activitat Engrunem jocs i que serveix perquè els participants facin volar la imaginació i pensin per on podria anar una proposta d’experiència gamificada vinculada a la matèria que imparteixen.

Articles

GaMoodlification (v2):
Moodle al servicio de la gamificación del aprendizaje

Article publicat a la revista Campus Virtuales (vol VII, número 02) el 28 d’octubre de 2018.

Aquesta és una versió revisada i ampliada de l’article publicat al V Congreso de Videojuegos y Educación. De fet, en aquest congrés, el primer article va rebre una menció especial que va possibilitar la publicació que hi ha en aquest enllaç.

L’article, escrit en col·laboració amb Meritxell Estebanell, parteix del treball de Robin Hunicke, Marc Leblanc i Robert Zubek anomenat MDA: A Formal Approach to Game Design and Game Research, on es descriuen els elements del disseny de jocs com a mecàniques, dinàmiques i estètica (des d’un punt de vista molt ampli que recull, per exemple, aspectes com les sensacions, la fantasia, la narrativa…).

L’article proposa un conjunt d’activitats, recursos i estratègies que es poden utilitzar a Moodle per donar resposta a les mecàniques, les dinàmiques i l’estètica del disseny de jocs i convertir, d’aquesta manera, aquesta plataforma d’ensenyament i aprenentatge en una eina que afavoreixi la gamificació de l’aprenentatge.

GaMoodlification (v1)

Article presentat al V Congreso Internacional de Videojuegos y Educación, juliol de 2017.

Moodle al servei de la gamificació de l’aprenentatge. Idees i suggeriments per utilitzar els recursos i les activitats de Moodle per afegir mecàniques, dinàmiques i estètica (els elements de la gamificació) al disseny de les nostres experiències d’aprenentatge. Article presentat en col·laboració amb Meritxell Estebanell.

El model SAMR aplicat a la gamificació de l’aprenentatge

Article publicat a la revista Communication Papers, número 14, semestre II, 2018.

El model SAMR de Ruben Puentedura serveix per avaluar l’aplicació de la tecnologia en docència. Andrezj Markzewski va veure que es podia aplicar a la gamificació. Em va semblar un tema interessant i li vaig demanar si em deixava desenvolupar la seva idea. Article presentat en col·laboració amb Meritxell Estebanell.